طهماسبي وزير صنايع و معادن : ال 90 جايگزين پيكان نيست

یزدفردا :وزير صنايع و معادن گفت: خودرو تندر (ال90) جايگزين پيكان محسوب نمي‌شود, اما خودرويي است كه مي‌تواند بخشي از نيازهاي داخلي را برطرف كند .

عليرضا طهماسبي در بازديد از نخستين نمايشگاه بين‌المللي قطعات خودرويي ايران با بيان اينكه ال90 در سال اينده به متقاضيان عرضه خواهد شد, افزود: اين خودرو قادر است با ديگر محصولات خودرويي كشور رقابت كند.

وي درباره قيمت ال90 اضافه كرد: اين خودرو با امكانات كامل‌, كمتر از 95ميليون ريال در بازار عرضه خواهد شد و قيمت ال 90 معمولي حدود 80 ميليون ريال است.

وزير صنايع و معادن تصريح كرد: 60 درصد از قطعات ال 90 در داخل كشورتوليد مي‌شود.

طهماسبي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه تلاشها وهزينه هاي فراواني براي صادرات خودرو صورت گرفته است‌, دقت در افزايش كيفي اين محصولا‌ت‌, حفاظت از منافع و جايگاه اقتصادي كشورمان را در پي‌دارد.

وي همچنين گفت: خودروسازان داخلي بايد سرمايه‌گذاري ويژه‌اي در بخش پژوهش و تحقيقات انجام دهند.

وزيرصنايع و معادن درباره متقاضيان خودرو مگان كه به دريافت خودروهاي‌خود موفق نشده‌اند, افزود: تعدادي از اين خودروها را وارد كرده‌ايم كه پس از انجام مراحل اداري‌, به اين متقاضيان تحويل داده مي‌شود.

وي زمان تحويل اين خودروها به مشتريان را به درستي مشخص نكرد اما زمان‌ان را پس از هماهنگي با وزارت كشور اعلام كرد كه به زودي انجام خواهد شد.

نخستين نمايشگاه قطعات خودرو ايران همزمان با ششمين نمايشگاه بين‌المللي لوازم خانگي با حضور تركيه‌, هندوستان‌, فرانسه‌, المان‌, تايلند, چين‌,امارات عربي متحده و ايتاليا از امروز در محل دائم نمايشگاه تهران برپاشد و تا 7 بهمن ادامه دارد .

یزدفردا

www.yazdfarda.com

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا